Reklamacje:
- Sprzedający ponosi odpowiedzialność za wady
produktów, zgodnie z zasadami odpowiedzialności wskazanymi w przepisach
Ustawy z dnia 24 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2014 r.,
poz. 121, z późn. zm.), w szczególności art. 556 oraz 556(1) – 556(6)
Kodeksu cywilnego. Jeżeli nabywcą produktu nie jest Konsument,
odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi zostaje wyłączona na
zasadzie art. 558 § 1 Ustawy z dnia 24 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny
(t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 121 z późn. zm.).
- W przypadku stwierdzenia wad produktu,
Zamawiający może złożyć reklamację do Sprzedającego, przesyłając ją drogą
e-mailową na adres poczty elektronicznej: sklep@aboca.sklep.pl, lub pisemnie
na adres Sprzedającego: Sklep Zielarsko Medyczny Api-Herba u. Rynek 42,
39-200 Dębica.
- Zamawiający, wysyłający reklamowany produkt do
Sprzedającego proszony jest, w celu usprawnienia przebiegu rozpatrywania
reklamacji, o podanie następujących danych: imię i nazwisko, dokładny
adres zamieszkania, nr zamówienia, adres e-mail oraz o dokładnie opisanie
wadę produktu i żądania reklamującego. Składając reklamację Zamawiający
proszony jest także o załączenie kopii dowodu sprzedaży (np. kopii
paragonu lub faktury).
- Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 14 dni
od złożenia stosownej reklamacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami. O
sposobie jej rozpatrzenia Zamawiający zostanie poinformowany przez
Sprzedającego.
- Sprzedający informuje, że w razie nie
uznania reklamacji przez Sprzedającego, Zamawiający może skorzystać z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, np.
Zamawiający zwrócić się o interwencję do neutralnej strony: Miejskiego
Rzecznika Praw Konsumentów, czy też Państwowej Inspekcji Handlowej o
przeprowadzenia mediacji mającej na celu zakończenie sporu Konsumenta ze
Sprzedającym, bądź też poprzez zapis do Polubownego Sądu Konsumenckiego
funkcjonującego przy Państwowej Inspekcji Handlowej. Szczegółowe procedury
skorzystania z pomocy rzecznika, sądu polubownego, czy Inspekcji Handlowej
dostępne są na stronach internetowych tych urzędów oraz na stronie www.uokik.gov.pl w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania
reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Zamawiającego będącego
Konsumentem, który chce skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia
roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za
pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
Prawo do odstąpienia od umowy:
- Wszystkie produkty oferowane w Sklepie internetowym
są oryginalne, fabrycznie nowe oraz pochodzące z legalnego źródła, wolne
od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na polski
rynek. Produkty te są odpowiednio przechowywane oraz
przygotowane do wysyłki w bezpieczny sposób.
- Zgodnie z art. 27. Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30.05.2014 roku
(Dz. U. z 2014 r., poz. 827, Sprzedający informuje o prawie konsumenta do
odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek
przyczyny. Na podstawie § 3. Ust. 8. Rozporządzenia Ministra Zdrowia z
dnia z dnia 26 marca 2015 r. w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów
leczniczych (Dz. U. 2015, poz. 481), Sprzedający informuje, że w/w ustawa
o prawach konsumenta nie ma zastosowania do wysyłkowej sprzedaży produktów
leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza.
- Konsumentem osoba fizyczna dokonująca z
przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową, zgodnie z definicją zawartą w art.
22(1) Ustawy z dnia 24 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2014
r., poz. 121. z późn. zm.)
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie
14 dni od dnia, w którym konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym
osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez konsumenta, weszła w posiadanie
rzeczy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od
umowy sprzedaży należy poinformować Sprzedającego (Sklep Zielarsko
Medyczny Api-Herba z siedzibą w Dębicy przu ul. Rynek 42, email:
sklep@aboca.sklep.pl) o decyzji o odstąpieniu od umowy sprzedaży w drodze
jednoznacznego oświadczenia (na przykład w postaci pisma wysłanego
listownie lub pocztą elektroniczną). Jeżeli Zamawiający skorzysta z formy
wysyłki oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży pocztą elektroniczną,
Sprzedający prześle Zamawiającemu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania
informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą
elektroniczną).
- Zamawiający będący konsumentem, może także
skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi
Załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy
sprzedaży wystarczy, aby wysłanie informacji dotyczącej wykonania
przysługującego Zamawiającemu prawa odstąpienia od umowy przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy sprzedaży.
- Skutki odstąpienia od umowy: w przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży
Sprzedający zwraca Zamawiającemu będącemu konsumentem wszystkie otrzymane
od niego płatności, w tym koszty dostarczenia produktów (z wyjątkiem
dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Zamawiającego sposobu
dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany
przez Sprzedającego), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż
14 dni od dnia, w którym Sprzedający został poinformowany o decyzji
Zamawiającego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy sprzedaży.
Zwrotu płatności Sprzedający dokona przy użyciu takich samych sposobów
płatności, jakie zostały przez Zamawiającego użyte w pierwotnej transakcji,
chyba że wyraźnie Zamawiający zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym
przypadku Zamawiający nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania
produktów lub do czasu dostarczenia mu dowodu ich odesłania, w zależności
od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Zwracane produkty Zamawiający proszony jest
odesłać lub przekazać na następujący adres Sprzedającego: Sklep Zielarsko
Medyczny Api-Herba ul. Rynek 42, 39-200 Dębica niezwłocznie, a w każdym
razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Zamawiający poinformował
Sprzedającego o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany,
jeżeli Zamawiający odeśle produkt przed upływem terminu 14 dni.
Zamawiający będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu produktów.
- Zamawiający będący konsumentem odpowiada tylko za
zmniejszenie wartości produktów wynikające z korzystania z nich w sposób
inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania produktów.
- Zgodnie z postanowienia art. 38. ustawy o prawach
konsumenta, konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy
sprzedaży w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedający wykonał w
pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany
przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od umowy sprzedaży;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań
na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i
które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy
sprzedaży;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz
nieprefabrykowana, wyprodukowana według
specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz
ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do
użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz
dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania
nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które
po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie
połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są napoje
alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży,
a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których
wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedający nie ma kontroli;
- w której konsument wyraźnie żądał, aby
Sprzedający do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub
konserwacji; jeżeli Sprzedający świadczy dodatkowo inne usługi niż te,
których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż
części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub
konserwacji, prawo odstąpienia od umowy sprzedaży
przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub
rzeczy;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania
dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w
zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub
czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- zawartej w drodze aukcji publicznej;
- o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania,
innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów,
gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi,
sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie sprzedaży oznaczono dzień lub
okres świadczenia usługi;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są
zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło
się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy sprzedaży i po poinformowaniu go przez Sprzedającego
o utracie prawa odstąpienia od umowy sprzedaży.
- Zgodnie z art. 96 ust. 6. Ustawy z dnia 6
września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (Dz. U. nr 126 poz. 1381 z
późn. zm.), produkty lecznicze
i wyroby medyczne mogą być zwracane wyłącznie z powodu wady
jakościowej lub niewłaściwego wydania lub też sfałszowania produktu
leczniczego.